אסטרטגיית בידול בעולם הרפואה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
מאותו הרגע היה לנו ברור (מה גם שהיפותזה התחזקה ככל שצללנו לעומק) – במטרה לבדל את הפרופסור בזירת המומחים בתחום טיפולי פוריות נשתמש באסטרטגיית בידול העונה לשם: אוקיינוס כחול. לא אוקיינוס אחד אלא שלושה במספר. בואו נתחיל מההתחלה.

כנסו רגע אחד לגוגל. חפשו בשורת החיפוש: טיפולי פוריות

מה קיבלתם?

דלגו על כל הכתבות שפורסמו בפורטלים הגדולים

דלגו על כל מה שיש לקופות החולים ומרפאות אחרות לומר על טיפולי פוריות

נסו למצוא רופאים מומחים לטיפולי פוריות

מצאתם?

תפתחו שלושה-חמישה-עשרה אתרים של מומחים שונים בחלונות נפרדים

תעברו עליהם ברפרוף או לעומק (אם יש לכם זמן וסבלנות)

מה אתם קוראים?

נחסוך לכם את הטרחה והמאמץ

התשובה היא MORE OF THE SAME

כמעט כולם מדברים על אותם הנושאים מאותה הזווית

כמעט כולם ממנטרים את אותן המנטרות

כמעט כולם מציגים עולם תוכן בלבוש מאמרים אקדמיים ארוכים וכבדים

נעצור כאן.

לפני מספר חודשים פנה אלינו פרופסור בכיר לטיפולי פוריות וביקש להיעזר ביכולת המקצועית שלנו ובניסיון שצברנו בחלוף השנים בתחום הרפואה ליצור עבורו אסטרטגיה שיווקית ואותה להטמיע בין היתר באתר חדש שיושק ביום האישה הבין-לאומי המתקיים ב-8 במרץ 2020.

הדבר הראשון שעשינו מיד אחרי הפגישה עוד לפני שחפרנו וחקרנו על הרפרטואר המקצועי שלו ועוד הרבה לפני שהכנסנו לפעולה את האמצעים האנליטיים העומדים לרשותנו למחקר שוק, היה -אחד לאחד- מה שהצגנו בתחילת פוסט-בלוג זה:

חיפוש ראשוני בגוגל שמטרתו להבין מה קורה בזירת הפוריות בישראל.

מאותו הרגע היה לנו ברור (מה גם שהיפותזה התחזקה ככל שצללנו לעומק) – במטרה לבדל את הפרופסור בזירת המומחים בתחום טיפולי פוריות נשתמש באסטרטגיית בידול העונה לשם: אוקיינוס כחול.

לא אוקיינוס אחד אלא שלושה במספר.

שלושה אוקיינוסים בלבוש עוגנים מבדלים שננכס לפרופסור ואיתם נרים להנחתה להשקה פורצת דרך:

  1. ויקיפוריות – לראשונה בישראל, אנציקלופדיית מידע וירטואלית הכוללת סרטונים אינטראקטיביים וערכים טקסטואליים נבחרים מעולם הפוריות, העושים סדר בכל הנושאים החשובים בתחום.
  2. פורטל חדשנות – לראשונה בישראל, זירת החדשנות בנושאי פריון, פוריות וטיפולי פוריות המאגדת במיוחד בשבילכם בגובה העיניים: טיפולים חדשניים, טכנולוגיות מתקדמות ביותר, מחקרים חדשים חשובים, אתגרים והזדמנויות – הכול במטרה לשפוך אור על עולם הפוריות.
  3. מרכז מומחים – לראשונה בישראל, מרחב הוליסטי היוצר נקודות מפגש בין מומחים מובילים בתחומם מאסכולות שונות ברפואה וברפואה משלימה וכל אחת ואחד יאירו את עולם הפוריות וטיפולי הפוריות מנקודת מבטם.

פרופסור אבי בן הרוש, אנו מודים לך על האמון והיד החופשית שנתת לנו במטרה ליצור עבורך פורטל פוריות ראשון מסוגו בישראל: wikifertility.com

אסטרטגיית אוקיינוס כחול היא אסטרטגיה עסקית-שיווקית לחברות ועסקים, מבוססת מודל עקרונות יישומיים להתמודדות בשוק תחרותי.

הרעיון שבו עסקים מתחרים זה בזה על-ידי שיפורים קלים של מאפיינים במוצר או בתהליכי שירות במטרה להגדיל נתח שוק נתפס מטפורית כאוקיינוס אדום. אוקיינוס שבו חוקי המשחק התחרותיים ידועים והמתחרים ('כרישים') מנסים לגבור אחד על השני על-ידי השגת ('נגיסת') נתחי שוק נוספים. כאשר השוק נהיה צפוף התחרות הופכת לאוקיינוס אדום מדם כתוצאה ממאבק בלתי פוסק.

האלטרנטיבה המוצעת לחברות היא אסטרטגיית אוקיינוס כחול. אוקיינוס שבו חברות לא מתחרות באמצעות שינויים מינוריים במאפייני מוצר/שירות ולא באמצעות מדיניות תמחור אלא מתמקדות ביצירת הזדמנויות חדשות, דרך יצירת חדשנות ערך במוצר/שירות שאותה קשה למתחרים לחקות, משום שחיקוי כזה תובע מהם לשנות מהותית את פעולתם וארגונם.

התוצאה המתקבלת היא אוקיינוס נקי מתחרות, בו החברה הנוקטת אסטרטגיה זו פונה לקהלי יעד חדשים, עם יתרון תחרותי ממשי המתקיים לאורך זמן. באוקיינוס הכחול התחרות אינה רלוונטית משום שחוקי המשחק עדיין אינם מוגדרים ומגובשים.

המונח "אוקיינוס כחול" אותו הגו וו. צ'אן קים (W. Chan Kim) ורנה מאובורן  (Renée Mauborgne) ממשיך להוביל מהפכת תפיסה הן בעולם העסקי והן בעולם השיווקי.

פנקיאה מזמינה אתכם לקיים עימנו סשן חשיבה המתמקד בשינוי המיקוד האסטרטגי והעסקי-שיווקי של החברה שלכם מהגישה של איך להתחרות יותר טוב בתנאים ובסביבה העסקית הקיימת, אל עבר זיהוי שטחים הפנויים מתחרות, גילוי שווקים פוטנציאליים שטרם התגלו ויצירת האוקיינוס הכחול שלכם.

בהצלחה! רינת ואבישי

PANAKEIA
med about healthcare